Köp- & leveransvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

————————————————-Fyll text om vilka garantier och vilken service du ger kunden.—————————————————

Privat policy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Köp- & Leveransvillkor

KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när QPAX AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse.
Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.
Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad.
QPAX AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.

 

PRISER

Priserna på QPAX hemsida visas i svenska kronor och exkl moms (förvalt, går att ändra längs upp på sidan).
Eventuella prisändringar gäller inte för redan lagd order. Frakt tillkommer om inget annat anges.
Våra ”Fri frakt”-produkter gäller endast för leverans inom Sverige.

 

BETALNINGSALTERNATIV

Klarna checkout
Som privatkund och företag har du möjlighet att utnyttja Klarna för att handla mot faktura, kortbetalning eller banköverföring. Privatpersoner kan även utnyttja delbetalning. 

Swish
Vid Swish-betalningar skickas varorna enligt orderbekräftelse och när aktuellt belopp överförts till QPAX swishkonto (123 355 87 49).

Faktura för återförsäljare
Återförsäljare har möjlighet att handla mot faktura direkt från oss, för att ansöka om ett konto för detta, kontakta vår orderavdelning på 0651-760 460, eller info@qpax.se.

DIBS
Som en alternativ för kortbetalning används DIBS. Visa och Mastercard accepteras. 

 

LEVERANS

Lagervaror som beställts före kl 16.00 måndag-fredag, skickas normalt efter 2-5 arbetsdagar.
Orderbekräftelsen, som skickas via mail, anger leveransdag från QPAX. Vid beräknad längre leveranstid kontaktas kunden.

QPAX anlitar DHL som speditör inom hela Sverige.
När godset lämnar QPAX skickas automatiskt en leveransbekräftelse till kunden på angiven e-postadress.

DHL Servicepoint
Till lokala utlämningsställen levererar vi paket som Q-LED, Q-light, lampor & tillbehör mm.
SMS-avisering sker till kund när varan anlänt till utlämningsstället.
Avhämtas inte sändningen inom 14 kalenderdagar efter avisering returneras sändningen till DHLs närmaste terminal.

DHL Swednet
Varor som anses vara skrymmande för DHL Service Point skickas till mottagaradress.
Leveranstid normalt 2-3 arbetsdagar. (För vissa avlägsna delar av landet och landsbygd, 5 dagar).
SMS-avisering lämnas till kund med besked om leveranstidpunkt.
Är mottagaren inte anträffbar vid leveransen, lämnas paketet på närmaste DHL terminal, och får hämtas ut därifrån.
Mottagaren kan även kontakta DHL för ett nytt leveransförsök. Detta innebär en kostnad för mottagaren, om inte annat avtalas med DHL.

Hämtning
Hämtning erbjuds från QPAX i Färila. Kontakta oss för info.
Våra öppettider är Måndag – Torsdag 07:00 – 16:00, Fredag 07:00 – 15:00

 

EJ UTLÖSTA PAKET

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig.
Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

För att täcka QPAXs kostnader för frakt och administration debiteras följande avgifter för outlösta paket:
Mindre förändelser som t ex extraljuskablage, LED-ramp: 200kr inkl. moms.
Q-light & Q-LED: 500kr inkl. moms
X-rack & S-bar: 700kr inkl. moms.
T-rack: 1000kr inkl. moms.

 

EXPORT

OBS! Kunder utanför EU betalar själv tullavgift och eventuell moms för sina varor. OBS!
NOTE! Customers outside the EU must pay customs fee and eventual VAT for their goods. NOTE!

 

PRODUKTER

Våra produkter skall monteras enligt medföljande anvisning (se även anmärkning under rubriken Garanti).
Uppstår frågor kring montaget skall kunden kontakta QPAX 0651-760 460 INNAN montaget påbörjas.
QPAX reserverar sig för eventuella årsmodellsändringar, ”facelifts”, specialutföranden som -sport, -edition mm.

Ingående produkters material och storlek (som skruvar, distanser, fästen) kan ändras utan förvarning.
Montageanvisningar med illustrationer och CAD-sammanställningar ska ses som montageinformation och ej materialspecifikation.

HANDHAVANDE INFORMATION
Använd inte alkaliska eller sura rengöringsmedel på QPAX produkter, dessa skadar den eloxerade ytan.
 
Vid tvätt med avfettning se till att skölja bort avfettningen inom MAX 5 min. På starkt nedsmutsade ytor kan lackrengörare användas.

 

GARANTI

Om ej annat anges av QPAX omfattas alla produkter av 1 års garanti.
QPAX ansvarar ej för fel som uppstått pga felaktig montering, användning, eller vårdslös hantering från kundens sida.

Eventuell arbetskostnad eller andra kostnader som uppkommer i samband med montering/demontering ersätts ej av QPAX.

OBS! Angående montage av extraljus/tillbehör på takbågar.
Vid montering av tyngre utrustning (t ex LED-lampor, takskyltar) kan takbågen ev. behöva stabiliseras med extra magnet- eller universalfästen (se tillbehör). 

ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att varorna tagits emot.
Om Du ångrar Ditt köp och återsänder produkter, betalar vi tillbaka det belopp Du har erlagt för dessa exklusive frakt.
Du betalar själv fraktkostnaden tillbaka till QPAX.

För produkter som inte returneras i sitt ursprungliga skick kommer QPAX att reducera det belopp som återbetalas.

 

REKLAMATION & RETURER

Om en vara skall returneras kontaktas QPAX för ett returnummer.
Varor som återsändes utan returnummer kommer att skickas tillbaka till kunden utan åtgärd och kunden debiteras fraktkostnad enligt gällande prislista.

Vid alla returer, med undantag för eventuella felleveranser från oss, står kunden för sin fraktkostnad till QPAX.

Returer får EJ ske som postförskott eller efterkrav.
QPAX står för reklamationskostnader endast med följande fraktsätt: DHL, eller brevpost.
Om annat fraktsätt önskas, får kunden själv stå för kostnaden för detta.

Eventuell arbetskostnad eller andra kostnader som uppkommer i samband med montering/demontering ersätts ej av QPAX.

SKYDD AV PERSONUPPGIFTER – GDPR

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) och GDPR (dataskyddsförordningen som gäller från och med 25 maj 2018) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (info@qpax.se).

Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter, vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part.

 

VILLKOR

Genom att handla från oss accepterar du våra villkor.